Skolen Online - Et Nordisk Edtech projekt

Haslev Tanja Schjellerup Iværksætteri
skolen_

Vi tager uddannelse og undervisning til det næste niveau ved at blande online-teknologi med offline virkelighed.

Udfordringen

  • Traditionel skole har en stigning i studerende, der ikke trives fagligt. Ifølge seneste nationale test føler 45% af 7-9 klasserne ikke motiveret til at engagere sig i at lære – i hvert fald ikke i de traditionelle skolerammer. Disse tal har været stigende de sidste 4 år.
  • Det fører til en stigning i Drop-out truede elever, hvilket ikke er gavnligt for hverken elevens fremtid eller for samfundet.
  • For kommunerne koster disse elever mere end de gennemsnitlige nationale omkostninger pr. elev pr. måned/år.
  • Undervisningsmateriale og markedet for digital (AR/MR/VR) undervisningsmateriale på det dansk sprog trænger til at få hylderne fyldt op.
  • Der er en stigning i hjemmeundervisere og unschoolers i Danmark og når disse børn når til slutningen af 9. klasse, vil de enten nødt til at tage eksamen i gymnasiet eller tage en optagelsetest direkte på deres valgte ungdomsuddannelse.  De kan få brug for de muligheder,  samt de undervisningsmaterialer, som vi vil udvikle som vi tilbyder via vores platform.

Vores løsning – edtech (skole online)

  • E-Learning Platform med online klasser (for 7-9 kl.)
  • Styrke kommunernes økonomi og styrke den akademiske trivsel hos eleverne
    •   24/7 online kontakt (næsten hele året rundt) o vejledning o private lektioner o mentorordninger
    •  E-kurser og undervisningsmaterialer & produkter
  • Brug via abonnementer uden at være i kontakt med os og kan bruges af
    • studerende, hjemmeundervisere, lærere i traditionelt klasseværelse (via abonnementer eller engangs-køb)
  • Online bibliotek med E-kurser, AR/MR/VR undervisningsmateriale og spil (pædagogiske spil)
  • Studere i eget tempo – fleksibel læring.  o mulighed for dykke ned i fag og lektioner, som ikke tilbydes i traditionel skole
    o fjernstudie/fjernundervisning – perfekt til digitale nomader
  • • ekstra fritid, som giver tid til de enkelte studerende til at deltage i sportsforeninger, klubber, nyde alene tid eller tage et studiejob.
  • Med vores fjernundervisnings løsninger vil eleverne være i stand til at engagere sig i klasser, lektioner, materialer, kurser og komme i kontakt – hvis de ønsker det – med vores lærere og vejledere.

Vi ønsker at skabe en e-learning platform med et online bibliotek fyldt med undervisningsmateriale fra analoge (til trykning) til digitale materialer, bøger, e-kurser til Argumented/Mixed og Virtual Reality undervisningsmaterialer og læringsspil.

Kommende online klasser for 7-9. klasse elever.

Vi giver eleverne mulighed for at dykke ned i materialet, når det passer dem i løbet af dagen eller natten. De kan bruge vores materiale uden at være i kontakt med os, eller de kan vælge at have en personlig lærer eller deltage i vores kommende online klasser, hvor en lærer vil give dem materiale til lektionerne samt feedback, vejledning osv., der kommer med at være en lærer.

Studerende vil have deadlines, men den måde, de kan forberede sig på dem er langt mere fleksibel end traditionel skole.

Hvis eleverne vælger at deltage i vores online skole og følge vores klasser, vil de være i stand til at opnå den samme viden eller mere på mindre timer end traditionel skole. Og de vil være i stand til at gøre det i deres eget tempo med teknologi, der opfylder deres krav, behov og interesse.

Vi tilstræber at nå ud til studerende, forældre, skoler og fagligt personlige på institutioner.

Derudover tilstræber vi at have individuelle studerende (både børn og voksne), der kommer gennem vores e-learning system ved hjælp af vores e-kurser/lærere/vejledere/mentortjenester og materialer på månedsbasis.

Vi bestræber os på, at udvikle materialer, som skoler/lærere kan købe og bruge i klasseværelset – uden at vi er involveret. Vi forventer desuden at hjemmeunderviser kan bruge vores materialer og forskellige tjenester.

Udefrakommende støtte

Vi har modtaget interesse-tilkendegivelse fra Teknologisk Institut og Alexandra Instituttet.

Vi har modtaget thumbs up fra foreningen Edtech Denmark

Er i gang med at udvikle samarbejde med producenterne af et Mixed Reality headset/controllers som skal/kan bruges af eleverne i flere af vores undervisningsforløb.

Holdet bag

Tanja Schjellerup: Projektejer/leder Cand. Pæd filosof, lærer, akademimodul i projektledelse +samt oplevelsesøkonomi, læser Global Diplomacy Leadership certifikat, studerer EMBA. Selvstændig 2010. +14 års undervisningserfaring. Og autodidaktisk indenfor IT og udvikling. Tim Olsen: Advisory Board, IT-specialist +20 års erfaring i at implementere Open source-løsninger i større forsknings- og undervisningsmiljøer. Fabrizio D’Ottone: Erfaren leder og iværksætter. Certificeret i Garudas profilværktøjer, Lean, Projektrådgiver: støtter op om Tanjas lederroller. Thorkild Andersen: Frivillig rådgiver, erfaren udvikler af apps og digitale læringsmidler. Karen Kraft: Læreruddannet, Master i Læreprocesser, Erhvervspsykologisk Grunduddannelse, Certificeret til Garudas profilværktøjer, Certificeret til LSA, WSA, TSA (Lærings-, Arbejds- og Undervisningsstilsanalyse). +25 års erfaring bl.a. som leder i uddannelsesverdenen, adjunkt, udviklingskonsulent og personaleudviklingschef. Skal kvalificere indholdet af forløbene. Ekstra intern: Lærer, vejleder. Opbygge moduler Nye projektmedarbejdere: Kvalifikationskrav = AR/MR/VR, kodning, programmering, implementere online læring, salg o.l., – hjælpe med at opbygge forløbene.

Den støtte vi modtager fra denne rewardbaserede crowdfunding vil vi bruge på nedenstående delprojekter

Det modtagne slut støttebeløb har betydning for, hvor meget vi kan udvikle samt ansætte.

  • Delprojekt 1) Abonnementer  til designprogrammer (96.000,-)
  • Delprojekt 2) Udvikle undervisningsmaterialer, der sikrer at vi har forskelligartede materialer, der støtter eleverne i at lære på deres måde. (550.000,-)
  • Delprojekt 3) Marketing  (250.000,-)

Sikre, at vi er klar til at undervise udskolingseleverne på vores Online Hold fra 2020.

Som en start (for at få hul på crowdfundingen og få projektet (delvist) funded) søger vi +30.000,- i denne crowdfunding-runde – flere bække små, kan dog gøre en stor undervisnings-å.

Du kan læse mere om os på www.skolenonline.dk

Statistiske informationer fra seneste trivselsmåling og diverse artikler/undersøgelser fra Børn & Undervisningsministeriet, samt Rockwool fonden

Afsluttet
Støt med andet

Incitamenter

Vi bruger cookies!

Her på sitet bruger vi cookies i forbindelse med bl.a. trafikmåling, for at kunne udvikle bedre og mere målrettede brugeroplevelser.

Ved at benytte sitet accepterer du brugen af cookies.

Læs mere om cookies her.

Accepter Forlad sitet