EduMode - sjovere læringsspil

København Aske Games / Spiludvikling
EduMode_logo2-1024x284

”Der er i dag et stort behov i skolen for at inkludere flere elever gennem engagerende undervisning. I den sammenhæng er der brug for at udvikle nye initiativer som EduMode til skolernes lektiecafeer, der potentielt kan skabe inklusion og undervisningsdifferentiering gennem koblingen af spil og læring.”

-Thorkild Hanghøj, forsker i læringsspil, lektor, ph.d., Aalborg Universitet

EduMode er et supersvedigt læringsspil, hvor eleverne styrer robotter, der skyder hinanden og læreren. Robotterne løber tør for batteri og skal på værksted, her løser eleverne opgaver for at kunne opgradere robotten med federe kanoner og laserskjold. Pointen er, at eleverne kan blive bedre til at få læreren ned med nakken, hvis de regner rigtigt, eller svarer rigtigt på opgaverne.

Aske Sønderby Knudsen er hjernen bag projektet, han har fingrene helt nede i maskinrummet og står for al kodning og udvikling. Han har en lidenskab for spiludvikling og social retfærdighed, det er også derfor at 10% af EduModes overskud skal doneres til velgørenhed!
Christian Bang Olsen er ved at blive civilingeniør, han tager sig af de opgaver der lægger sig imellem det supernørdede og det praktiske. Skal vi have printet noget i 3D eller designet en plakat tryller han bare lidt på sin laptop, og så er det klar.
Frederik van Deurs er antropolog og serieiværksætter – han fungerer som foretningsstrategen, der er bindeleddet mellem maskinrummet og den kolde virkelighed, hvor mennesker er lavet af kød og blod, istedet for 0’er og 1-taller.

Vi skal bruge 10.000 kr. til at lægge den sidste hånd på programmeringen og udviklingen, så vi kan launche testversionen! Derfor er hver eneste krone en gigantisk hjælp til at skubbe os det sidste stykke fra ide til fædigt spil!

Spillet er holdt i en meget simpel grafik, så det kan køre fejlfrit, selv på de mest håbløse stenalder-skolecomputere og internetforbindelser.  EduMode når i første omgang ud til privatskoler og lektiecafeer, men det er også oplagt til forældre, der ønsker et ekstramotiverende værktøj til lektielæsning, eller klasselærere der tør tage nye metoder i brug for at gøre deres fag sjovt, spændende og tilgængeligt for eleverne.

Lærerne kan hele tiden ændre opgaverne i spillet og designe deres egne spørgsmål, så spillet kan tilpasses til deres specifikke kontekst fx kan temauger integreres og tværfaglige spørgsmålpakker designes efter behov. Der ligger således også et potentiale for at elever kan skabe opgaver og udfordringer til hinanden.

Vi sætter vildt stor pris på alle former for hjælp, deling og feedback du kan give os! Vi lover at gøre vores til at du får en vildt god oplevelse med at følge med, mens vi gør ideen til virkelighed!!!

0-99 kr – adgang til alle test- og betaversioner af Edumode – vi forventer det klart til dig senest 1. december 2014
100-1.000 kr et helt års adgang til det færdige spil – Vi forventer at have det klar til dig til skoleåret 2015/16

Afsluttet
Støt med andet

Incitamenter

Vi bruger cookies!

Her på sitet bruger vi cookies i forbindelse med bl.a. trafikmåling, for at kunne udvikle bedre og mere målrettede brugeroplevelser.

Ved at benytte sitet accepterer du brugen af cookies.

Læs mere om cookies her.

Accepter Forlad sitet