Crowdfunding er en del af løsningen for coronaramte selvstændige !

Situationens alvor er ved at gå op for os alle – ikke mindst for de små selvstændige over hele Danmark !

Landet lukker ned, og kunderne har allerede forladt gader og stræder – og sågar online handelen falder i nogen segmenter.

Butikker, cafe’er, terapeuter, behandlere, foredragsholdere – alle der oplever stor nedgang i omsætning, og dermed stor nedgang i den løn det er muligt at trække ud af ens virksomhed, er udfordret i disse dage. Mange, rigtig mange, ser frem til en lang periode hvor der ikke er mulighed for at få kunderne i ‘butikkerne’ og derfor må leve for 0 kroner. Som i 0 kroner. Alle andre udgifter er intakte, både i virksomheden og privat. Det er den sikre vej til…..nej, den tanke skal IKKE tænkes, men du kender svaret !

Jeg gør det nu gratis at bruge booomerang.dk for netop disse selvstændige…

Vi skal hjælpe hvor vi kan, og jeg forsøger at bidrage med min del. Jeg er selv selvstændig, så jeg står i samme situation som mange af dem der nu står i en udfordrende situation. Uagtet det gør jeg det nu gratis, for en tid, at bruge booomrang.dk for de små lokale selvstændige – der har brug for en hjælpende hånd. Vi kan håbe på, at regeringen kommer med muligheder. Måske de muligheder er nok, men højst sandsynlig ikke. Dem der skriver til mig har mistet omsætning lige fra 10.000 til 200.000 kr., og selvom vi lever i et rigt land er der selvfølgelig ikke udsigt til at blive godtgjort alt man har tabt. Så sagen skal tages i egen hånd.

Idéen…

Jeg forestiller mig, at alle mindre selvstændige – butikker, cafe’er, terapeuter, behandlere, foredragsholdere etc. – opretter projekter her på booomerang.dk og lægger projektet i den nye kategori ‘Støt en selvstændig’ og i den lokale (geografisk) kategori der oprettes. Ligger din butik i Fredericia, lægges projektet altså i både den kategori der hedder ‘Støt en selvstændig’ OG i kategorien ‘Fredericia’. På den måde får vi et totalt overblik, og man kan gå på jagt lokalt og støtte en lokale selvstændige.

Husk nu på at for at kunne benytte booomerang.dk – skal du have nogle produkter at sælge. Vi kalder dem incitamenter, når du nu opretter dit projekt – andre kalder dem rewards. Den type af crowdfunding der drives her hedder rewards baseret crowdfunding, og handler om at sælge nogle produkter på forhånd, få betaling med det samme, og levrer dem senere. På den måde får du som selvstændig noget likviditet ind, til dine udgifter og løn – men du SKAL selvfølgelig leverer produkterne senere.

Tænk produkter meget bredt: et gavekort, bestil en tid, et foredrag, et fysisk produkt, en oplevelse, noget synlighed på SoMe kanaler (markedsføring) – alt er muligt. Der kan bare ikke være intet produkt, for så er det en offentlig indsamling – og så er der andre regler der gælder, og indsamlingen skal godkendes af Indsamlingsnævnet.

Inspiration…

Jeg har opsat et TEST projekt, bare så du kan se idéen og hvordan du kan sætte dit projekt op. Se det her !

crwodfunding - selvstændig

Samarbejde…

booomerang.dk er en enmandshær – yeps, der er kun mig – så derfor vil jeg gerne have at lokale personer eller organisationer melder sig på banen hos mig. Det kan være en privatperson, en ildsjæl, en handelsforening eller en lokalt erhvervsorganisation – du/i skal være den lokale tovholder. Jeg skal nok klæde dig/jer på til at komme være den lokale spydspids – dem lokale crowdfunding ekspert :) Det handler om, at guide de selvstændige igennem oprettelses processen, hvis der er behov for hjælp. Jeg kan ikke tage alle de samtaler alene. Desværre.

Til gengæld opretter jeg alle de lokale kategorier (Fredericia, Nyborg, Tårnby, Skive, Aarhus etc.) der er behov for, og godkender projekterne hurtigt.

Så skriv til mig på michael (at) eis.dk eller sms på 23960909 – og vi er igang, og du blive den lokale tovholder.

 

Det med småt…

Husk at læse vores Vilkår og betingelser igennem – specielt punkt 5 , som omhandler reglerne om KYC (Knpw Your Customer) og hvidvask. En nødvendighed, som vi ikke kan komme udenom. Vi afstår fra vores succes provision på 7 %. Dem der køber produkterne af dig slipper ikke for adminstrationsgebyret på 5 %, som går lidt betalingsgatewayen. Køber en kunde produkter for 100 kr., vil der blive hævet 105 kr. på koret – og du som projektindehave vil få 100 kr. til din butik.

Når du opretter et projekt skal du have noget indhold klar – vi kommer lige straks med en guide til hvad. Kort fortalt er det:

  • en projekttekst
  • Et målbeløb
  • Et medier (foto eller video)
  • En start- og en slutdato
  • Mellem 1-5 produkter (rewards/incitamenter) – de produkter du ønsker at sælge
  • IBAN / SWIFT nummer på den konto hvortil pengene skal når projektet er færdigt.
  • Billet ID på projektindehaveren (kørekort for-og bagside)

Normalt er et crowdfunding projekt et ‘alt eller intet’ projekt. Det vil sige, at du kun får pengene udbetalt når du har nået dit målbeløb. I denne situation gør vi alle disse projekter til Flexible Funding projekter – hvilket betyder at du får pengene udbetalt uanset om du når målet eller ej. Så længe du husker at leverer de solgte produkter er alt i orden.

Jeg kan på et hvilket som helst tidspunkt stoppe muligheden for at bruge min platform gratis – dog vil igangværende projekter selvfølgelig blive færdiggjort.

 

 

SIGN UP på mailingliste til mere information, når vi er 100 % klar. Mailinglisten slettes når vi er igang.

 

/Michael Eis

14.03.2020

 

Kommentarer

Skriv et svar • Du skal vaere logget ind for at skrive et svar indlæg
  • 22 april 2020 kl. 07:12

    Det er en god ide!

  • 22 april 2020 kl. 07:01

    God ide

Vi bruger cookies!

Her på sitet bruger vi cookies i forbindelse med bl.a. trafikmåling, for at kunne udvikle bedre og mere målrettede brugeroplevelser.

Ved at benytte sitet accepterer du brugen af cookies.

Læs mere om cookies her.

Accepter Forlad sitet